Antagen!

Vilket underbart ord! Vi kan ju ta det från början..

I våras fick jag för mig att jag skulle söka in till högskolan till hösten. Fastighetsmäklare lockade mer än något och jag var ganska sugen på att plugga lite längre bort än Borås. Så varför inte ta det så långt bort som möjligt, nämligen i Luleå. Det blev första valet, andra valet blev Gävle.

Under sommaren började jag sedan leta lägenhet där uppe men ville inte skaffa något förrän jag fått mitt antagningsbesked. Så kom antagningsbeskedet i juli och det blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. Istället för att få ett "antagen" så fick jag "reserv" istället. Visserligen första reserv men det garanterar ju inget. Problemet nu var att jag ville ha någonstans att bo när jag började om jag nu skulle komma in. Tyvärr så får man inte skaffa studentlägenheter om man inte är antagen så det kunde jag glömma. Jag fick istället sitta på blocket och leta. Så via blocket fick jag tag på en liten mysig vindslägenhet. Nästa problem nu var ju om jag skulle våga skaffa den utan att veta helt hundra att jag skulle börja plugga. Men man får inte vara mesig här i livet så jag tackade ja och tänkte att det löser sig på ett eller annat sätt. Skulle jag inte komma in så fick jag väl skaffa mig ett jobb eller något där uppe. Det löser sig.

Och det gjorde det uppenbarligen. Idag kom andra antagningsbeskedet och jag blev antagen.


På onsdag går lasset uppåt och på torsdag är vi framme i Luleå om allt går som det ska. Det största problemet just nu är väl att få in allt i bilen. Men det löser sig väl det med.

Trevlig måndag på er!

Kommentarer
Postat av: Hanna Å

Grattis Kajsa, visste att du skulle komma in :) sitter på din plats på jobbet nu och saknar dig!

2011-08-08 @ 16:29:05
Postat av: Pappa

Vad skönt att resan gick bra och att du är på plats nu. Luleå är en härlig stad, bara vänta och se!

Kram Pappa

2011-08-13 @ 23:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0