20 November

Gör ett nytt försök med det här att blogga. Det skulle bli väldigt mycket text om jag skulle gå igenom precis allt jag gjort sedan jag bloggade senast så jag kör i punktform istället. Gör ett försök i att få det i någon slags kronologisk ordning.

  • Första tentan är avklarad! Och därmed är kursen byggnadsteknik avslutad.
  • Livet på STUK och i köket kunde inte vara bättre. Det är helt klart det bästa jag gjort sen jag började på skolan. Att börja på STUK alltså. Folk där är så sköna de bara kan bli.
  • Vi har haft städfest på STUK. Det innebär att man först storstädar hela stället och sen festar man och skitar ner det igen. Dock behövde köket inte städa då utan det gjorde vi senare. Städfesten var i alla fall awesome trots alldeles för mycket vispad grädde (överallt), hackiga bord som välte ölen och insikten att man inte bör sova i en badtunna. Sjukt kul kväll var det i alla fall.
  • Jag och Sofie for till Teneriffa! Samma dag som vi hade gjort tentan tyckte vi att vi behövde något att göra den kommande veckan då vi var lediga så vi hittade en billig sista-minuten och åkte tre dagar senare. Vi hade det så himla bra där. Vi satsade på att köra pensionärs-semester all in och tog det bara lugnt, åt god mat och solade och badade.
  • Vi har städat köket. Det tog bara 7,5 timme för typ 15 personer. Alla var jättepigga när vi var klara och köket glänste som aldrig förr.
  • Under städdagen kom jag och köks-Robert på att köket borde åka på en skidresa så just nu håller vi på med planeringen för den. Kommer bli grymt!
  • Jag skulle ha varit i Ruka, Finland, nu för att åka skidor. Men tyvärr finns det ingen snö i år eftersom gud eller någon annan hatar mig. Här flyttar jag till Norrland för att få snö och för att kunna åka skidor så ofta jag vill ungefär. Men nej, ingen snö och det är först nu det har börjat bli kallt. Vid denna tiden brukar det vara ganska mycket snö i Luleå. typiskt...
  • MIA har varit och hälsat på mig!! En härlig höstdag i oktober stod hon plötsligt där och strålade på busstationen. Vi hade riktiga myskvällar som bara vi kan, åt alldeles för mycket, besökte STUK, shoppade och hade det allmänt bra. Vi fick även uppleva vårt första norrsken. Det blev lite tomt när hon hade åkt och jag fick en snabb släng av hemlängtan. Snart är det min tur att åka hem och så får jag träffa alla goa människor hemma igen.
  • Pappa har varit här. Himla smidigt att ha en far som jobbar i Kustbevakningen och som kan haka på deras flygningar hit :) Vi åt finmiddag på Max och han fick se en liten del av Luleå i alla fall. Det var skönt att träffa pappa igen!
  • Jag har fyllt år. Och i samma veva så fyllde även Sofie år så det firade vi med 40-årskalas med tårta och fina hattar!

Det har hänt mycket mer och jag skulle kunna fylla på listan i evighet men det får räcka så länge. Just nu sitter jag och är lite seg sedan gårdagen. Först var vi hos Lina och inveg hennes vinglas och sedan for vi till STUK. Efter stuk blev det efterfest i form av bastu och jag tror aldrig jag har bastat så länge förut.  Klockan nio var jag hemma i morse och så var det inte jättesvårt att somna direkt. Problemet nu är att jag inte kan sova längre även om jag väldigt gärna skulle både vilja och kunna utan problem. Men sover jag nu så kommer jag ligga vaken hela natten och då blir det svårt att hänga med på föreläsningarna imorgon. Hårt liv...

Kan ju passa på att slänga in lite bilder också så ni kan få SE vad vi håller på med här. Klicka på bilderna för att göra dem större.

1.2.3.4.5.6. 7.8.9.10.11.

12.13.14.15.

16.17.18.19.

20.21.22.23.24.

25.26.27.28.

29.30.

 

1. Nollebrickan som var obligatorisk under nollningen. Glömde du att ha på dig den skapade phösarna en ny till dig, av t.ex. ett toalock.

2. Outfit när man jobbar i köket

3. Efterfest på PG12

4. Bettan på 40 års-jubiléet.

5. Vår 40 års-tårta

6. Vi som fyllde år!

7. Mia!

8. I Luleå har de isbjörnar som bilstopp :)

9. Caps-förfest i fällan

10. Bettan och Mia hittade ostbågarna

11. Bettan och Mathilda

12. Charlee fyllde år och skar upp tårta med sitt svärd

13. Phösarna spelar beer pong

14. Jenny visar sina moves på STUK

15. Promenad med Sofie

16. Promenad

17. Caps på mellanfest

18. Phösarfest där phösarna som vanligt inte gör annat än klär av sig

19. ...

20. Städfest

21. Städfest med grädde..

22. Halloween

23. Köket städar

24. Sandra plankar :)

25. Utsikt från ballen på Teneriffa

26. Teneriffa

27. Teneriffa

28. Teneriffa

29. Teneriffa

30. Eld med Phire i kön till stuk

 

Nej nu får det räcka :) Och medan jag har suttit här och skrivit och donat så har det börjat snöa ute! Och det snöar mycket. Åh vad glad jag blir :)


Kommentarer
Postat av: Carro

Åh vad kul att få veta lite mer om ditt härliga studentliv! :) Jag hoppas du får massa snö nu men att du inte tröttnar på skidåkningen så du kan komma och hälsa på i Lindvallen också ;) Ha det så bra! Kram!

2011-11-20 @ 20:14:10
Postat av: mamma

Äntligen har du och din blogg vaknat till liv! Men varför kan jag inte förstora bild nr 29??

2011-11-22 @ 08:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0