Hallå igen,

Hur är stan en sån är kväll i Augusti när sommaren regnat bort?

Sista dagen på första veckan här uppe. Har hunnit med både besök i skidspåren, skidbacken, universitetet och lite strosande i schtan. Har kommit på hur man skiljer på stan här och stan hemma förresten, här är det schtan och hemma är det staun. Bra att veta!

Igår tog jag cykeln och begav bort mot Ormberget där det finns längdspår vintertid. Hade kollat på kartan innan och visste ungefär var jag skulle. Gick väl bra i början men sen gick det mindre bra. Hamnade i något nybyggt bostadsområde där massa gräsklippande människor tittade konstigt på mig. Det var bara till att vända och försöka igen och då hamnade jag rätt. Kom fram till skidbacken som nu såg ut mest om en lutande åker med en lift i sidan. Gick en liten runda på skidspåren och lyckades gå fel där också, bådar ju gott det här... Blev lite längre än jag hade trott men fint var det så det var inte så farligt. Lyckades hitta hem utan problem och sen blev det en runda in till schtan för lite shopping. Alltid lika kul att köpa en toarullshållare...

Idag blev det en ganska lång sovmorgon och sedan en runda till in schtan för lite rolig shopping av spik och skruv. Sedan hem igen och dona med det och lite annat här i hemmet. Ikväll tog jag cykeln igen och for iväg mot universitetet för att se vart jag ska befinna mig de närmaste två åren. Hittade både dit och hem så det får väl ses som ett framsteg.



Skidspår sommartid


Skidbacken


Bron till mitt nya hem. Det första gula huset ifrån höger.


Jahapp, lite film här nu så får jag väl se vad som händer här i norr imorgon.

Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0