Installerad

Hej!

Nu sitter jag här i min lilla lägenhet i Luleå och tittar ut över älven.

Vi kom fram på kvällen igår efter en lång, lång bilresa som innehöll både det ena och det andra. I Oskarshamn satt vi i solen och fikade men kollade vi åt väster så var himeln kolsvart och det åskade. Fin kontrast. Ett par mil norr om Oskarshamn började det regna, sen började det ösregna och sen blev det skyfall. Jag har aldrig sett det regna så mycket. Vi fick krypa fram på motorvägen och hoppas på det bästa. Samtidigt åskade det rakt över oss och blixten slog ner lite här och var. Och till slut så började det även hagla. Självklart. Vi det här laget kunde vi inte prata med varandra i bilen utan vi fick skrika om vi ville något. Helt galet!

Efter ett par områden med sånt väder blev det sedan sol igen och vi fortsatte. Strax väster om Söderhamn hamnade vi, i Ljusdal. Där blev det kärt återseende för mamma och hennes kompisar och vi fick i oss alldeles för mycket mat och somnade som små barn. Vi hann även med en liten promenad ner till älven. Det var annat än Nättrabyån kan jag lova..

Upp tidigt på torsdagen för att köra 70-80 mil till. Vi kom till Pitsund sedan tog det stopp vid en bilolycka. Vi blev stående där i 45 min och sedan hann vi köra 10 min ungefär innan vi ser en älg på fel sida viltstängslet. Som tur var höll den sig i kanten där den stod och åt. Sen var det slut med det spännande. Kom fram till Luleå vid sex-tiden, efter lite felkörningar förstås. Blev en del uppackning och lite pizza och sen somnade vi ganska gott.

Idag har dagen gått åt till att shoppa. HELA dagen. Fick inte med mig allt som jag hade tänkt ifrån staun så det blev till att köpa lite mer än jag trodde. Nu på kvällen har jag sprungit runt och packat upp och organiserat så gott det går och det börjar likna ett hem tror jag. Ska ta lite bilder på allting när det är klart men kan bjuda på lite i alla fall.




Här stod vi i solen..


Sen regnade det lite. Här går vindrutetorkarna på högsta fart.


Älven


Maunen


Och så en liten inblick i mitt nya hem :)


Godkväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0